The hardest part of my life is to understand myself. Then stop think that you knowing me





Wednesday, June 13, 2018

Putri Kahwin !



Alhamdulillah . 
Trima kasih Allah kau hadirkan seorang
yang mampu menjaga sahabat baik aku dunia akhirat ni (InshaAllah) .

Mau di jadikan cerita, 
for few months aku try call and whatsapp Pute tapi tidak berbalas.
Sekali dapat masuk tu whatsapp 
"weyy kau ! aku bukan kawan kau. Aku tidak kenal pun kau ni siapa "
Aku sentap weyy . takkan si Pute bergurau kasar macam ni kan 
sampai mention aku bukan kawan dia . 
Sentap makk gilaa !

Oke sejujurnya aku risau sebab aku 
lama tidak keep in touch dengan budak tawau tuu.
Risau dari banyak benda lah yang aku tidak boleh mention di sini .
So, at the end aku decided pm kakak dia dari facebook . 
(btw, facebook dia pun lama sunyi sebab aku wish birthday dia tidak berbalas ok. Sedeh !)
Oke di jadikan cerita aku pm kakak dia and Alhamdulillah 
kakak dia bagi aku nombor phone tuu . tenang weyy aku !
rupanya selama ni phone dia rosak daa and tetiba number expired .
“aku ingat kau mati sudah Pute hahaha” sambil aku seduts hingus . 
hodoh siakk ! hahaha . itu tanda aku sayang kau Pute . 
Oke mukadimah panjang sangat haha.
So, seminggu sebelum minggu lepas.. 
which is kau decide mau nikah.. 
kau cakap dengan aku “aku mau kawin ni. Tapi belum tau tarikhnya lagi and jangan terkejut”
and I was like “oke jak bahh pute. Tapi tunggu aku lah . aku masih exam ne. nanti tidak sempat tengok kau kawin” 
guys.. yaa memang tidak sempat ! 
aku last paper OOP dia kahwin weyyy T.T
Ya Allah sedih ! serius aku nangis time call budak ni walaupun kejap .
Dia takut make up dia cair . Diva sangat kauu yaa hahaha .

Alhamdullilah Pute, kau jumpa juga orang yang boleh jaga kau susah senang.
Walaupun aku tidak kenal betul lagi siapa suben kau ne
tapi aku taw dia boleh jaga kau InshaAllah .
Actually guys aku bagi warning awal-awal kot dekat.. 
*serius aku lupa nama suben si pute ne. sorry*
“weyy kau . jaga baik-baik si pute ahh.. aku dengar dia mengadu awas lohh” 
Yeshh ! memang macam style kaklong kawasan hahaha . 

Pute aka Putri Zulkaidah Mustapa , 
aku sayang kau weyy ! 
Jaga kesihatan kau leklok, jaga diri, jaga family,
jadi isteri soleha, solat jangan tinggal, doa banyak-banyak .
InshaAllah Ramadhan terakhir ne Allah kabulkan doa kau .
Kirim salam ibu’ mu yaa budak tidung hahaha .
love xoxo budak irranun  . hahahaha . 



No comments: