The hardest part of my life is to understand myself. Then stop think that you knowing me





Wednesday, April 18, 2018

make new friends .




aku percaya yang -we don't meet people by accident. 
They are meant to cross our path for a reason-

Orang cakap "ada beza kawan and sahabat"
hahaha dulu aku gelak benda ne weyy ! 
serious lah kan.. dua-dua benda sama kot . 
tapi one of my friend cakap, 
kau akan tahu yang orang tuu cuma kawan kau 
bila dia ada time kau happy dan bukan time kau susah . 
and I was like "oke yang ne betul juga lah ".
Aku tidak boleh sangkal kot benda tu . 
 "sahabat tu adalah orang yang akan ada dengan kau sama-sama susah senang. 
Feeling dia macam kau dengan family kau . 
kan kalau dengan family kita bole cerita macam-macam tanpa perlu berlapik".
 Yesshh ! itu SAHABAT

Dekat sini aku bukan mau beza-bezakan kamu siapa dalam hidup aku, 
 and I hope you know by yourself. 
kau yang akan feel sendiri kot
 "aku ada kah time dia susah ?"
tapi benda ne kau tidak boleh assume hanya sebab kau ikut kata hati kau yang
"loh itu hanya picisan di mata akuu"
No NO! 
*yang pastinya orang cakap sayang jgn tunjuk sangat* 

kau kena juga tahu macam mana pandangan orang pasal kau . 
adakah kau ne kawan atau sahabat yang baik . 
for sure sahabat yang baik tuu dia tidak akan biarkan kau jatuh.. 
walaupun ada lah lawak-lawak yang aku rasa
 dulu aku boleh terima tapi sekarang fikir balik 'kenapa?' 
lawak bila kawan kau cakap 
" kalau kau jatuh, aku kasih ketawa dulu . nanti-nanti aku tolong kau "
oke at that time aku akan gelak terbahak-bahak kot . 
tapi bila aku fikir balik... "kenapa kau gelakkan kawan kau tu. dia jatuh sakit kott!" 
and you know what, *oke aku bukan maw cakap aku baik sini ahh*
aku belum lagi pernah terfikir mau ketawakan kawan aku kalau dia jatuh di jalan raya and kau habiskan gelak dulu before tolong dia . 
fuhh aku tidak hadam perangai ni. 

Guys, walaupun tajuk tuu macam tiada kena mengena 
dengan cerita aku dekat atas, oke sini aku cerita . 
tajuk tu cuma ...... oke nothin' . 

I didn't want to mention any specific name because
 aku rasa kalau aku buat macam tu aku bias untuk orang
 yang masih setia dengan aku dari tadika, sekolah rendah, sekolah menengah, 
masuk diploma and now degree . 
orang-orang yang akan ada sentiasa bila kau perlukan dorang . 
And I try my best untuk ada sentiasa time dorang susah dan senang . 

Hasil carian imej untuk new friends quotes

seperti biasa untuk post-post aku sebelum ni . 
aku akan selit gambar .

*sometimes aku rasa benda ni sangat perlu . kau bayangkan suatu hari nanti aku lupa ingatan semua pasal kamu . and aku rasa model nie jaa kamu boleh ingatkan aku siapa aku . fuhh filem sangat *

Ne namanya planning. It's quite hard to explain. Unexpected friend. 

Adek-adek ganu kite . Nik & Kina .
 *next time mesti ada photo dengan roommate ohh*

craving Bigbite punya pasal . Steve .  

dekat tengah tuu our adikk paling kecik .
 *ini pun cukup drama suda . teater sangat long >.<

16 of 102 software engineering 

new adik yang macam besar abang-abang . only 19-20 dude !

Unexpected friend. 

Junior Senior . ewww

#bukandizouk 

gossip gurll

my favourite girl 
*jom breakfast mcD . 

our first and my second UMS peak

Sana, Ejong's friend from Pakistan.  

our first escape after exam last semester

She's Buthaina . We called her Buu from Tanzania

our nusantara friends from Indonesia
*Ejong will explain more hahahaha . 

Hasil carian imej untuk new friends quotes



2 comments:

Misah Adi said...

tu bukan p srapan mcd.. tapi lawatan sambil belajar.. wakaka..

ShemaSinbei said...

2 in 1 lehh hahaha