The hardest part of my life is to understand myself. Then stop think that you knowing me





Tuesday, June 19, 2018

Kawan terlebih sayang .


“Kamu bukan kawan , kamu keluarga”


Serious sounds cliché bagi sesetengah orang . 
Tapi bukan untuk aku yang berjiwa sentimental . 
bagi aku ayat tu sangat deep weyy ! 
bila seseorang meletakkan kau di tempat 
“keluarga” itu berada,
 kau orang penting untuk dia . 
itu juga aku, mungkin akan ada suara-suara sumbang yang akan cakap

 “kau jangan terlebih sayang dorang wey…” 

guys itulah aku . 
bukan terlebih sayang kah apa, 
tapi itu cara aku untuk sampaikan dekat orang aku peduli,
aku care, dengan erti kata lain aku memang sayang lah.
 Ada juga yang cakap

" kau kenal dorang belum setahun jagung,
 tapi cara kau layan macam dorang hidup mati kau”

guys itu aku, cara aku .
 bukan sorang dua yang cakap macam ni, tapi ramai . 
ramai sampai aku rasa mungkin aku ‘terlebih sayang’
 sampai yang lain tidak dapat kasih sayang.
 Fuhh! Aku sayang semua kawan aku . tiada yang terkurang ,
 inshaAllah terlebih lagi ada lah . 
kau kena duduk dengan aku, becakap dengan aku, 
biasakan diri dengan cara aku, inshaAllah kau dapat rasa maksud 
“kawan terlebih sayang” dari aku . 

-sejenis jiwa sentimental macam mana kau mau ubah aku , aku tetap itu-
.
.
gambar sekadar hiasan 




sejenis jiwa sentimental aku . 

baru tahu gambar kita yang ini wujud

1 comment:

Syadiya Khairul said...

seronokkan ada kawan rapat:) btw follow sini ^^ #244 http://sayesyadiya.blogspot.com/