The hardest part of my life is to understand myself. Then stop think that you knowing me





Thursday, March 5, 2015

kau pergi jua .


Al-fatihah .

Farisha Rizan Halim
tenang lah di sana sahabat . 

siapa pernah baca blog aku sebelum nie, 
 mesti pernah baca 
cepat sihat kak faris :')

Yaa . ini juga cerita pasal dia . 
tapi semua tinggal kenangan .
Allah lebih sayang dia T.T 

Allah telah memanggil dia
 pada jam 9 pagi, 3 Mac 2015 (Selasa) 
setelah dia berhempas-pulas melawan sakit dia . 
aku boleh cakap, tiada orang yang sakit 
setabah dia . sekuat dia . 

lepas dia buat operation last year (2014),
aku fikir, "Yeahh ! faris sihat sudah !" 
awal tahun nie,
aku sempat wechat dia cos before nie 
dia cakap mahu sambung semester lagi . 
yaa . but berita not good dia cakap,
"ima, maybe not. aku tidak sihat lagi"
and hati aku hancur lagi . dia belum sembuh -.-

And last week,
aku asyik fikir pasal dia,
(mybe tht we called telepathy)
Yaa . aku wechat diaa . and tidak balas . 
call, tidak sambut . 
serious . as a friend, aku sudah start fikir bukanbukan . 
tapi hati cakap fikir positive . maybe dia tidak pegang phone time nie . 

Positive thinking aku punah . 
hancur-lebur . 
one of my junior whatsapp aku, 

L : kau oke juga ??
me : oke juga ??
L : kalau ada apa2, cakap ja sama saya
me : hahaha . Apa ckp .mesti ada apa ne. story pa? 
(start laughing sbb fikir dia maw bawa begosipp)
L : no, about faris . check her facebook .
me : arghh ?? wait . (aku mula fikir benda negative)
L : please don't cry . 
-and aku start menangis- 

Fuhh , aku terus pulang and pergi KK .
yaa , aku fikir sempat jumpa dia for the last moment bahh . 
but, nope . aku sampai and org sedang baca talqin . 

kakak dia jumpa aku and bagitw semua-semua benda
yang aku rasa tidak maw share di sini . kbaii *sorry*

trimas faris , sebab jadi sebahagian dalam hidup aku .
walaupun 3 tahun masa yang sangat singkat . singkat . 
cerita-cerita kau akan aku simpan .
rahsia kau biar aku simpan . 
cita-cita kau , semangat kau biar aku bawa . 
walaupun kita pernah pasang niat maw 
sambung degree sama,
holiday sama-sama . 

-speechless-

Ya Allah, ampunilah dia, kasihilah dia, maafkanlah dia, muliakanlah tempatnya,
 luaskanlah tempat masuknya, mandikanlah dia dengan air, salju dan embun. 
Sucikanlah dia dari segala kesalahan sebagaimana pakaian disucikan dari najis.
 Gantikan untuknya rumah yang lebih baik dari rumahnya,
 gantikan untuknya keluarga yang lebih baik dari keluarganya
, gantikan untuknya isteri (pasangan) yang lebih baik dari pasangannya.
 Masukkanlah ke dalam surga dan lindungilah dia dari azab kubur dan azab neraka.

No comments: