The hardest part of my life is to understand myself. Then stop think that you knowing me





Thursday, March 10, 2022

Berkat

Aku cukup terkesan dengan namanya BERKAT.

Mendapat berkat bermaksud kau peroleh restu. 

Kerna aku pernah berada di satu situasi di mana berkatnya kurang, menjadikan keadaan aku yang tidak merelakan atau direlakan.

Dalam keadaan mengiakan, aku tahu di lubuk hati paling dalam sedang menidakkan.

Menidakkan untuk aku membuat keputusan. 

Aku tahu risau itu apa. 

Aku sangat faham dan aku bukan 'selfish' kerana tahu rasanya tidak enak. 

Dan aku berusaha menjadi sematang apapun aku. 

Berusaha sebolehnya aku, sebaiknya aku dalam membuat keputusan.

Bila di timbang tara, aku cari apa dalam hidup? 

mencari harta dunia atau redhaNya Allah?


Rezeki: Tidak akan datang tanpa usaha dan doa kepada Allah. Tidak berganda jika tidak di kongsi. Tidak kekal jika dari sumber yang haram. Dan tidak berkat tanpa restu dan doa dari IBU dan AYAH. 







  


No comments: