kidal photography





Tuesday, April 23, 2013

demam GWIYOMI ?


GWIYOMI?? 

"Wah comeii nyew *dengan mulut gedik ."

"oke lah . boleh nie . boleh nie "

"ish . menyampah aku ! GEDIK !! "

"astagfirullah . Ape ke jadah semua nie ? "

ayat yang mungkin keluar dari mulut-mulut korang di luar sana bukan .

sebelum aku meneruskan hujah yang agak panjang menjela nie , baca arh nie dulu .

MUKADIMAH . 

Lagu Gwiyomi, atau Lagu Kwiyomi (귀요미 송), merupakan lagu solo K-pop oleh penyanyi Hari dari Korea Selatan dan dikeluarkan 18 Februari2013. Ia telah diilhtaamkan oleh gerakan daripada sebuah ahli kumpulan lelaki Korea Selatan, BtoB bernama Jung Ilhoon. Gerakan ini dipanggil 'Pemain Gwiyomi', dimana ianya menjadi meme Internet pada Oktober 2012 diikuti oleh penampilan pertama dalam menunjukkan pelbagai acara Korea Selatan di bawah SBS MTV bernama MTV Diary. Gerakan ini juga telah memberi inspirasi kepada kebanyakan warga Asia untuk memuat naik versi mereka tersendiri ke dalam internet.

dah baca mukadimah tuu ? oke . 
secara jujurnya tanpa menyimpan perasaan yang bercampur-baur ini . saya dengan sejujur-jujurnya menegakkan hujah saya yang mana saya ingin menegaskan benda ini memang agak MENGARUT !
*maaf jika ada insan-insan yang tidak sehaluan mahupun sebulu dengan saya . 

kenapa aku katakan mengarut ?
aku tak tahu lah kan, aku yang tak minat korea kah apaa sebenarnya nie . 
tapi bagi aku, kita kekadang tuu terlalu mengikut peredaran zaman . 
sehingga kadang-kala benda yang tidak perlu menjadi benda yang harus bagi kita ikuti .

sebelum ini, kita menyedari sendiri, 
lagu "Oppa Gangnam Style" yang juga dibawa dari korea menjadi ikutan anak-anak muda . 
dengan tarian "pakcik naik kuda" *maaf yang terasa 
sehingga benda ini . Yayy ! 
Gwiyomi pun korang nak ikut juga ???!

mungkin juga pengaruh dari mereka ini cukup besar jika dibandingkan dengan pengaruh-pengaruh yang dibawa dari negara kita sendiri . * maksud aku pengaruh yang positif lah 
tapi kita tak tahu lah kan . Allahualam..

dengan hujah-hujah yang saya bentangkan ini,
kesimpulannya, tidak perlulah terlalu mengikut peredaran zaman dengan benda-benda yang agak mengarut . 
minda anda tidak tercerna dengan hanya lagak "comel" itu . PERCAYALAH . saya memilih untuk tidak berminat . 

jika anda adalah korean, anda memang akan secomel ini .


langkah untuk menjadi lebih mengada-ngada dari biasa :D


p/s : maaf jika anda terasa :) chil bro .




5 comments:

reaskha said...

nice one

Siti Shaera Salleh said...

tu la pasal aku layan lgu 1 mesia jaaa .. kita satu bangsaa kita satu negaraa .. kita satu matlamattttt .. oooooo ....

shemasinbei said...

riska : trimas2 . entri ko mna uda ? update sekarang blog anda !

siti : haha .boleh join kh? mw jg nie lyn lgu 1 mlysia.. di nie gwiyomi.. nnti mutah darah kalo aku yg buat video mengada2 ltak dlm youtube. nauzubillah. haha !

nurul ezzatie zulkarnain said...

tau x per, dah tu. sumer dok pakat upload masuk youtube. dunia, nak popular bukan susah dah skang. ikut trend, masuk youtube. for sure, popular mendadak. kalau tak comel, kena kutuk. famous gak nanti :(

shemasinbei said...

tak nye famous . masuk youtube kot .. for sure, dorang tw yg benda tuu memalukan diri sendiri .. tpi pasal nak ikut trend, tu lah jadi nyee .. tak kena like bebanyak, kena kutuk . viewer meningkat :)