The hardest part of my life is to understand myself. Then stop think that you knowing me





Monday, September 20, 2021

Belajar untuk terima

Aku belajar sesuatu bukan boleh dipaksa.

Aku mengalah.

Cuba mengalah.

Tapi terlihat aku lemah.

Bila aku fikir balik, kenapa perlu bertahan

Bila kau melihat ia tiada harapan.

Bila sepertinya aku usaha,

Tapi kau melihat dengan penuh suka.

Bila aku sudah berhenti mencuba,

Tiba kau hadir memberi kata

"Aku takut kau tidak terima aku seadanya".

Sejak kapan aku mengungkap kata?

Kau dengar dari mana?

Argh, itu perasaanmu saja.

Kau create situasi aku yang bersalah

Kerana giveup dan tidak mahu mencuba.

Berhenti salahkan mereka, salahkan dunia

Lihat pada tanganmu.

Satu jari di tuding ke arahku,

Ada empat lagi mengarah kepadamu.

Aku belajar untuk terima. 


Salahkah aku terlalu mengejar cinta?

Sudahlah. 

Aku mula belajar untuk terima. 

No comments: