The hardest part of my life is to understand myself. Then stop think that you knowing me





Thursday, November 14, 2013

Don't judge a book , by it's cover .


ceritanya simple . 
tapi kadangkala aku lebih suka merumitkan . 
*fitrah manusia*

Dengan ikhlas hatinya aku ingin menyatakan, 
aku bukanlah insan yang sempurna . 
tapi aku tetap tidak dapat menerima bila ada orang yang cuba 
menilai seseorang tanpa dia mengenalinya , 
tanpa usul periksa , 
tanpa semua benda ... fuhh ! 

Don't judge a book , by it's cover . 
aku suka dengan kata-kata yang mempunyai 
maksud yang sangat menusuk dalam kalbu nie .

serious aku katakan , bila saja ada 'manusia'
 yang cuba menilai seseorang pada fizikalnya , 
aku akan cakap ,
"kita tak sempurna punn weyy"
dan mereka akan menjeling dengan jelingan penuh makna . 
cayalahh ! aku maw cungkil bijik mata aku !

"siapa kita mahu menilai orang yang tidak pakai tudung tu jahat  ?
siapa kita mahu menilai orang yang tidak pakai kopiah tuu kaki club ? 
kau siapa sebenarnya tuhan ??! "

*ini bukan marah , ini satu nasihat* 
bila kita tahu orang tuu tak pakai tudung , nasihat .
bukan kita herdik dia , maki dia , 
"dasar pompuan tak pndai jga aurat ! memang pompuan nerake lh ko nie !"
*weyy ! kasar sangat dah tuu kan*

sekali lagi aku ingin jelaskan , 
aku memang tidak sempurna . 
kekadang aku punn pndai juga terlepas ayat-ayat melampau nie . 
tapi sama-samalah kita bermuhasabah diri kan . 
tidak selamanya yang jahat itu akan terus jahat ,
dan tidak semua yang baik tuu tidak pernah buat jahat . 
percayalah !  kita manusia . sentiasa melakukan kesilapan 
di dunia yang diberi pinjam Allah nie . 

aku tidak melepaskan kata-kata ini kepada sesiapa . 
cukup sekadar untuk peringatan semua . 

layan video dari Shahrin Najmi 




No comments: