The hardest part of my life is to understand myself. Then stop think that you knowing me





Saturday, November 16, 2013

cepat sihat kak faris ;')


fuhhh .
serious hati tidak setenang mana ketika ini . 

ceritanya bermula ,
faris a.k.a farisha a.k.a bam
*actually dia lbih selesa dgn nama faris . 
dia call aku dua kali kira-kira 11.30 am mcm tuu *jumaat .
 aku serious tidak perasan . 
dalam pukul 1.30 macam tuu baru aku pegang phone. 
and baru perasan faris ada call . 
aku sms lhh dia. 
"knp call faris ?"
dia tidak jawap sehingga dia call aku . 
time dia call tuu lhh hati aku macam jatuh . 

************************************************************
aku sambut call dia, 
and time tuu dengar suara dia tengah nangis.. 
 jadi aku tanya dia kenapa . 
sebab dia jarang share cerita dia sambil nangis . 
before nie kalau dia cerr something pun dekat aku , 
memang kita orang gelak-gelak, marah-marah 
 teda crying-crying nie . "not my test"

tapi start dia buka mulut and cerita tentang dia , 
yusshh ! kali nie serious air mata aku mengalir tanpa henti  T.T
sampai dia suruh aku jangan nangis and senyum . 
*macam aku maw senyum dalam keadaan nie ?!

dia siap minta maaf sebab tak dapat habiskan diploma nie dengan dia . 
Ya Allah . dia sempat fikir pasal study dia lagi

actually kita orang pernah berniat habiskan 
diploma nie sama-sama , 
melancong sama-sama , 
jalan sama-sama 
now aku speechless

And baru-baru nie kita orang pegi tengok wayang , 
Yaa , ini first time kita orang pegi jalan keluar
 out form collage sesama . 
lepas tuu kita orang pernah rancang pegi karaoke sesama 
and now , sekali lagi aku speechless
*aku berharap keajaiban akan datang . 

aku pernah rasa kehilangan orang yang paling sayang dalam hidup aku , 
and aku tidak mahu kehilangan orang yang aku rapat , 
tempat aku share semua benda , 
share pelajaran and share kegembiraan . 

faris , actually kau boleh lawan sakit kau tuu . 
 kasi kuat semangat kau . 
kami sentiasa di belakang kau . 
bawa semangat kami lawan sakit kau oke :')

*gambar ala-ala super model :)

*Maaf . Gambar sebelum ini telah dipadam :D*

kak faris kan kuat :D :D

*****************************************************

Ya Allah , 
kau berikanlah keajaiban-Mu .
kau berikanlah kesihatan yang baik 
kepada rakan-rakanku Ya Allah . 
aku memohon dengan kudhrat dan iradat-Mu Ya Rabb . 
kau berikanlah kesihatan jasmani dan rohani kepada kami .
dari Mu kami datang , kepada Mu jua kami kembali Ya Allah  . 



2 comments:

Sera Salleh said...

sakit apa kwn kau ne bei? insyaAllah akan sembuh :)

ShemaSinbei said...

sakit leukaemia . stage 4 . insyaAllah :')