The hardest part of my life is to understand myself. Then stop think that you knowing me





Friday, August 23, 2013

siapa aku ini ?

siapa kita untuk mempersalahkan takdir 
siapa kita untuk mempersoalkan kehidupan 
kita tiada siapa-siapa . 

aku mampu membuka mata
mentulikan telinga 
berjalan mencari ruang kosong 
ruang kosong yang tidak perlu ada seorang pun jadi peneman .

tapi tiada siapa tahu kekosongan itu membuatkan aku sendiri buntu 
buntu mencari jalan yang kononnya miliki aku 

adalah alasan jika aku katakan 
"aku tidak perlu siapa-siapa di dunia ini"
dan aku terus melangkah pergi  

aku perlu sedar 
siapa aku tanpa Allah
siapa aku tanpa mereka
peneman semangat aku sebenarnya . 

cuba buka mata  
bantu aku buka mata ini 
buka pintu hati 
soal aku untuk aku sedar 
"kau berubah ! kau siapa ? "

aku pemilik blog ini .



No comments: