kidal photography





Thursday, June 27, 2013

manusia aku ...


adakah ianya adalah satu Fakta atau Auta ?
bila  kita cakap ,

"aku menulis hanya untuk diri aku . aku baca untuk aku .
 dan memang takda kena mengena dengan korang"
*sukar untuk aku percaya*

atau sebenarnya apa yang ada dalam fikiran kita , 

"aku tulis untuk luahkan perasaan aku . untuk aku harap korang tahu perasaan aku . 
untuk korang tahu isi hati aku . dan ianya memang ada kena mengena dengan korang "
*ini kenyataan*

tiada siapa yang dapat menyangka atau mengungkap apa yang sebenarnya ada dalam hati korang ,
sehinggakan korang yang akan mengungkapkan semua persoalan itu supaya ianya tidak menjadi satu persoalan yang boleh membebankan diri sendiri dan orang lain .

bagi aku , untuk aku , 
aku cuba berusaha menulis sesatu ayat , perkataan ,
yang agak tersirat bagi menyembunyikan apa yang aku fikirkan sebenarnya .
kadang-kala manusia perlu berfikir lebih jauh dari apa yang ingin ditutur lidah .

dan malam ini aku ternyata ingin menulis ayat-ayat tersirat itu ,
biarpun aku ingin semua tahu apa yang ingin aku tulis , 
tapi aku tidak mahu semua memahami apa yang aku tulis .

cukup sekadar orang yang mempunya jiwa seni ,
jiwa yang sangat mendalam ,
jiwa yang sangat halus 
yang mampu mentafsir segala apa yang aku ingin sampaikan .

" dari kenyataan seorang hambaMu ini ,
aku ingin menyatakan bahawa 
engkau yang punya kuasa atas segalanya . 
tiada yang lebih dari itu . 
dan dari itu aku memohon 
kau rungkaikan segala persoalan dari seorang penulis jalanan ini 
yang sebenarnya tidak mampu 
merobek cebisan otak yang akan berkecai seketika
 untuk mencari kebenaran sebenar 
tulisan-tulisan yang cuba dihasilkannya "



aku bingung apa yang aku pilih untuk hidup .

No comments: