The hardest part of my life is to understand myself. Then stop think that you knowing me





Thursday, June 27, 2013

manusia aku ...


adakah ianya adalah satu Fakta atau Auta ?
bila  kita cakap ,

"aku menulis hanya untuk diri aku . aku baca untuk aku .
 dan memang takda kena mengena dengan korang"
*sukar untuk aku percaya*

atau sebenarnya apa yang ada dalam fikiran kita , 

"aku tulis untuk luahkan perasaan aku . untuk aku harap korang tahu perasaan aku . 
untuk korang tahu isi hati aku . dan ianya memang ada kena mengena dengan korang "
*ini kenyataan*

tiada siapa yang dapat menyangka atau mengungkap apa yang sebenarnya ada dalam hati korang ,
sehinggakan korang yang akan mengungkapkan semua persoalan itu supaya ianya tidak menjadi satu persoalan yang boleh membebankan diri sendiri dan orang lain .

bagi aku , untuk aku , 
aku cuba berusaha menulis sesatu ayat , perkataan ,
yang agak tersirat bagi menyembunyikan apa yang aku fikirkan sebenarnya .
kadang-kala manusia perlu berfikir lebih jauh dari apa yang ingin ditutur lidah .

dan malam ini aku ternyata ingin menulis ayat-ayat tersirat itu ,
biarpun aku ingin semua tahu apa yang ingin aku tulis , 
tapi aku tidak mahu semua memahami apa yang aku tulis .

cukup sekadar orang yang mempunya jiwa seni ,
jiwa yang sangat mendalam ,
jiwa yang sangat halus 
yang mampu mentafsir segala apa yang aku ingin sampaikan .

" dari kenyataan seorang hambaMu ini ,
aku ingin menyatakan bahawa 
engkau yang punya kuasa atas segalanya . 
tiada yang lebih dari itu . 
dan dari itu aku memohon 
kau rungkaikan segala persoalan dari seorang penulis jalanan ini 
yang sebenarnya tidak mampu 
merobek cebisan otak yang akan berkecai seketika
 untuk mencari kebenaran sebenar 
tulisan-tulisan yang cuba dihasilkannya "



aku bingung apa yang aku pilih untuk hidup .

No comments: