The hardest part of my life is to understand myself. Then stop think that you knowing me





Friday, February 22, 2013

aku bukan baik .


aku bosan untuk terlalu menutup perasaan aku ketika ini . 
bagi aku buat masa ini jika tidak, kata tidak .
kemungkinan besar ini adalah effect kecelaruan akal untuk sem II aku . 
sangat pening memikirkan pelajaran yang, perghh ! 

ada yang mengatakan, 
"kau berubah sikit sudah nie.."
"sama seja bhh macam dulu2.."
"maw bekurang sudah ahli kita nie.. tidak suda kita macam dulu .."

bagi sesiapa yang pernah merasa perkara di atas terhadap diri aku,
aku minta maaf sangat2 . 
first benda yang aku nak cakap, semua manusia inginkan perubahan dalam kehidupannya . 
dan aku tergolong dalam kelompok manusia itu buat masa ini .
secara jelas, terang, di highlight lagi perkataan ini, 

"AKU BUKAN BAIK"

ya aku mengaku aku tidak baik . 
jahat itu kekadang melampau, tidak fikir perasaan orang . 
ya, memang itu aku . AKU TIDAK BAIK ! 
aku memang bukan seorang yang pandai menjaga hati orang,
fasih berkata baik sahaja tanpa menyakiti hati orang .
itu memang bukan aku . 
buat beberapa detik aku berfikir,
"apa gunanya Allah hidupkan kita di dunia, jika kita hanya tahu membuat dosa, dan tidak berusaha merebut peluang yang ada ??! "

ya, sekali lagi aku katakan AKU BUKAN BAIK . dan aku tambahkan lagi byte ayat aku .
AKU BUKAN MANUSIA SEMPURNA tidak melakukan kesalahan . 
satu benda yang aku perjuangkan dan kesimpulan aku dalam karangan aku yang agak panjang menjalar ini,

aku tidak perlukan seorang rakan yang sempurna,
tidak perlukan seorang rakan yang cantik jelita,
hanya cukup bagiku dia punya budi bicara,
dan tingkah laku yang hampir sempurna . 

p/s : harap maaf jika yang terbaca entri ini ada sedikit terasa. aku bukan baik, jangan ajar aku benda jahat. kerana aku akan lebih jahat dari sebelumnya. aku harap korang faham, tidak semua manusia mahu terus & tetap di tempat yang sama, semua manusia mahukkan perubahan di dalam dirinya. termasuk aku . Jadi jika kamu melihat aku berkelakuan agak biadap, terus tegur dan jangan tersinggung jika aku juga menegur kamu jika melakukan kesalahan. MAAF .tiada niat menyinggung perasaan sesiapa, cukup sekadar meluahkan perasaan terpendam.

#jika terdapat typo, maaf sesangat . jika menulis dalam emosi, tulisan terbalik mampu dibaca jelas :D 

2 comments:

Sera Salleh said...

well , berubah semua orang akan berubah .. dari budak berubah remaja , dari malaun berubah jadi matang , as long as perubahan tu baik , x da masalah . for us , ko x berubah pun , masih sama , masih macam dulu , ok jeeee ! sentiasa awesome :'DD ahaksss .

not too sweet , be cool .. kannn ???

ShemaSinbei said...

waa terharu bro ! trimas de :D

tapi bnyk org yg ckp aku dh berubah. berubah tang mana pung aku dok taw lh ..