The hardest part of my life is to understand myself. Then stop think that you knowing me





Monday, December 31, 2012

selamat tinggal blog :')


kemungkinan besar, ini adalah update yang terakhir dari saya . 
kerana dalam beberapa jam lagi, Jendela 2012 akan ditutup . 
dan Jendela 2013 akan dibuka dengan luasnya . 
untuk entri baru 2013 ;)
*tak pernah berniat untuk berhenti ber-blogging :D

aku sangat tidak sangka yang jendela 2012 suda hampir ditutup rapat .
demikianlah cerita "kiamat 2012" yang digembar-gemburkan itu telah ditutup . 
tapi kita tidak tahu jika sebelum detik 2013 itu menjelma, dunia ini akan digoncangkan..
Allahhuakbar !

dengan beberapa jam lagi sebelum menyambut tahun baru ini, saya dengan berbesar hati meng-update apa yang telah saya tempuh sepanjang tahun 2012 ini berputar. sangat banyak tarikh yang penting untuk tahun ini. dan terlalu banyak cerita yang akan sentiasa ada di benak minda aku. ada tawa, suka, duka... terlalu banyak sehinggakan kemungkinan besar bagi masa sehari adalah terlalul singkat untuk aku ungkapkan, tapi aku akan  berusaha menyusun masa dengan sebaiknya untuk menulis "2012" hanya dalam satu entri :D

Pertama sekali, aku panjatkan syukur kepada Allah kerana aku dapat terus hidup dan merasakan nikmat daripada-Nya. SubahanAllah. kau telah menemukan aku dengan usia ku yang ke 18 tahun 3 bulan 2 minggu . aku tidak pernah menyangka akan menemui tarikh ini dalam kehidupanku. terima kasih Ya Allah kau telah memberikan kegembiraan dan kesedihan yang menyebabkan aku terus ingat kepada-Mu. Terima kasih juga kerana kau telah memeberikan kepadaku keluarga dan rakan-rakan yang berusaha untuk memahami aku dan berusaha mendidik aku untuk terus berada di lalulan-Mu Ya Allah. Amin.

Antara hari-hari dan tarikh yang saya tidak dapat lupakan pada tahun 2012 :

January - February : mindaku dibuka dengan melihat dunia luar melalui internet. banyak benda yang aku pelajari dengan hanya melihat setiap gelagat manusia yang kita boleh "search" hanya di hujung jari :D memang  "YA" aku tidak mengambil upah untuk melalukukan pekerjaan. bukan kerana malas tetapi jika seorang orang tua itu mentegahmu, ikuti sahaja . kerana sesuatu pekerjaan juga perlukan "restu" bagi mendapatkan sebuah keberkatan. tapi tidak juga aku katakan yang 2 bulan itu aku tinggalkan hanya untuk terperap di rumah mencari info dunia luar.. aku juga telah mengambil lesen memandu dan kini, "P" in my hand :D 
*walaupun rasa, " bagus aku jual jeh benda tak boleh guna nie..=.="


March-April : setelah keluar result SPM, aku tidak berfikir panjang untuk terus sambung belajar.. tapi, UPU aku tak dapat.. matriks aku tak isi.. hahah ! yes.. "mak swasta pun jadik lh ! boring kot terperap dekat rumah.. ada lesen bukan boleh jalan =.=" " arhh, alasan yang cukup munasabah . sambung study Part1 & sambung study Part2 . *cerita yang berderet dan tak mampu aku ungkapkan :D cerita tuu sedih dan masih terasa kesuraman kesedihan sehingga kini :D tapi hati aku terubat apabila masuk kesana dan dapat mengikut orentasi di BTN Kundasang. semakin ramai kawan, semakin banyak pengalaman hidup . orentasi Part1 & orentasi Part2 .

May-June : Tapi hati aku terubat apabila masuk kesana dan dapat mengikut orentasi di BTN Kundasang. semakin ramai kawan, semakin banyak pengalaman hidup . orentasi Part1 & orentasi Part2 . aku sedar yang rezeki di tangan Allah . jika kita terus berusaha untuk mencapai kejayaan dalam hidup kita, insyaAllah . kita akan dapatkannya ;')

July : Antara bulan yang cukup indah bagi aku. aku diberikan peluang untuk mendekati masyarakat, bertemu dengan pelbagai jenis orang, pelbagai watak masyarakat dan pelbagai suka duka kehidupan. penyertaan dalam program Aman Kampus Di Bawah Bayu "Anak Muda Turun Berbakti" ini membawa seribu makna kepada aku. aku dapat berkenalan dengan perbagai jenis manusia daripada seluruh Malaysia. "Waa cakap lu, kalau lu join advance nie, lu mesti tak nak berhenti dan berpisah dengan orang-orang sekeliling lu yang lu baru kenal 2 Minggu . walaupun penat, perasaan Happy tu sentiasa membuak-buak di dalam dada :D link yang berkaitan : “Press Release”AKDBBAKDBB Part1AKDBB Part2 . ada juga blog yang telah menyebabkan hati aku menjadi "dewasa" ! hahaha XD "Peserta Tertangkap Tidur" dan aku membalas denga entri "Urusetia Tertangkap Tidur" HOkk Aloo ! hewhewhew . Layan ini lagi : Video AKDBB ihsan RTM1 : Rentas . 

August- December : tiada cerita yang menarik ingin aku sampaikan. kerana ianya hanya unutk study, study, and study...... tapi pointer tak cukup untuk camera canon pujaan aku tuu.. "0.06" sebelum capai 3 pointer. *2.94 jehh.. lepas nie, aku mesti pegang 3 tuu !! and last 1 is COVER LAGU ! hokk allloo ! hahah XD dari lagu-lagu Akira Shukri & Hez Hazmi . terhasil lah cover lagu ini :D
*oke ! buat malu jehh ! wkwwkXD

**********************************************************
aku sudah penat menaip ! oke, sekali lagi, HAPPY NEW YEAR 2013




No comments: