The hardest part of my life is to understand myself. Then stop think that you knowing me





Tuesday, December 25, 2012

Jenis Kawan idea by Alan Lembu :D


dengan rasa boring yang ada . dari tadi dok update status facebook,
 tapi tak juga popular macam Matluthfi . Aku pasrah ~.~"

oke, dengan rasa boring yag ada tu juga lah membuatkan aku terfikir,
"update blog malam nie best kott.. =.=' kerja statistik pun dah siap.." hatiku berkata .

so dengan jelajahan ke atas youtube sebentar tadi,
 terjumpa lah aku kepada vlogger Alan Lembu nie .
dan vlog ke-3 dia update pasal Jenis Kawan :)

terlalu banyak jenis kawan yang aku jumpa dekat dunia nie setelah aku hidup untuk 18 tahun .
dan aku pun tak tahu apa jenis kawan yang kawan aku rasa untuk aku nie . 
*korang faham tak ?? aku sedang buat-buat faham . 
jom sama-sama tolong faham-faham sendiri ;)

bagi aku, kawan nie ada pelbagai jenis, ada yang suka mendengar, suka kritik, suka senyum buat tak tahu, suka nasihat org jeh kerja, suka ketawa, suka diam-diam & yang just suka-suki punn ada ..
*maksud aku yang suka-suki tuu, bila kawan tu senang jeh dia ada, 
time kawan tu dalam keadaan susah nak mampoii, dah hilang =.=

Antara jenis kawan yang aku boleh klasifikasikan ialah :

1. kawan biskut tiger "Aummm.." : kawan jenis nie memang susah kita nak jumpa.. bukan apa, dia nie kejap ada kejap takda.. nie kes yg nak kawan ko time senang jeh, time ko susah.. "de,wa busy sangat nie nak kena handle bisnes 5 juta bapak waa" . dasar puiikk !

2. kawan naga : kawan makan kawan lah nie . "waa rampas pacarmu.. wkwk !"

3. kawan suka kuih talam : nie yang susah.. depan lain, belakang lain. depan kita, "kesian awak, parah ke luka dekat hati tuu?" , tapi belakang kita, "nehh, besta berygut ! kau makan taik jangut.. 
*omg! baru tahu jengglot ada taik =.="

4. kawan panah : perhh! mulut dia macam lazer siott! pokpek2.. tak henti kritikan dia buat hati tu benanah! "oii! pi lah tukaq baju hang tuu.. macam santan close aku nampak rupa hang! pi ! " . tapi kadang best juga dia nie sebab kita tahu apa yang tak best dkt mata org lain bila nampak kita.. :D

5. kawan gula-gula kapas : "adikk manis, maw beli kah ini benda.. kain sarong 4 ringgit 10 pasang :P " *kawan jenis apa pulak nie ?

6. kawan tunggul : dengan beria-ia si Senah bercerita.. "kau tahu Tipah, aku beli periuk nasi baru.." dengan selamba gagak dia jawap "ohh.. oh.. oke! hehe :)" makk ii ! hilang mood aku nak cerita =.=

7. kawan duri : suka jeh sakitkan hati kita.. tak happy sehari kalo kita tak benci + menyampah kat dia..

8. kawan duit poket : bukan nak sumbang duit ke hapa dengan kita.. dia nie lah yang bankrup kan duit mak pak kita... "anuu... sipulann tiada duitt nie.. kesian kann sipulan.." dengan muka sedih dia . puikk ! aku tak akan tertipu lagi dengan kau !

9. kawan polis : "uii! kau jalan dengan siapa tadi? apa lah kamu buat? happy lah kau dengan dia? ada dia belanja kau??" berapa banyak soalan dahh..

jenis Kawan paling last ,

10. kawan sentiasa ada : yang nie best ! sebab dia akan sentiasa ada dengan kita. nak pi mana, nak apa, nangis pun mengadu kat dia . pokoknya memang yang TERBAIK !

p/s : mereka ada di atas ??? hehe :D

No comments: