kidal photography





Thursday, April 25, 2013

sunnah ?


oke. malam nie nak cer benda mudah jeh . 
aku pernah tertengok dekat rancangan tv hari tuu ..
agak popular lh juga rancangan tuu kan . 
*kalau tak, mahunya aku nak nengok .

nak dijadikan cerita, 
dua orang pegacara nie diarahkan untuk buat minuman yang berunsur buah-buahan . 
dan buah yang diarahkan mereka mengikut menu masakan iaitu pisang . 


senang cer lah kan . aku namakan mereka pegacara A dan B . 
yang A nie boleh dikatakan alim lah juga . manakala yang B nie, oke oke lah . sejuk mata memandang .

nak dijadikan cerita, pengacara A dan B diarahkan buka tuu pisang,
jadi pengacara B membuka lah kulit pisang tu dengan 4 kupasan . 
dan pengacara A pulak buka dengan 3 kupasan .

"kenapa kau buka mcm tuu ? hahaha . itu cara monyet buka pisang lah " kata pengacara B .
pengacara A menjawab " ini sunnah nabi " .  
oke pengacara B terdiam . aku pun terdiam sekali lah . tak tahu kan . 

dan bila aku teringat benda tuu malam nie, 
aku pun dengan rajinnya mencari lah dekat google .
dan benda tuu tak daa.. memang tak wujud . 

kesimpulannya, 
aku nak ikut yang mana nie ? 
aku confuse lah . mana satu yang kita kena ikut ?? 

p/s : soalan ini tergantung .

2 comments:

nurul ezzatie zulkarnain said...

hurm, ezzatie kalau buka kulit pisang tu 2 kupasan jer. Hehe

Btw, kalau tak jumpa dekat mana-mana, kupas jer lah. kalau betul pun 3 kupasan tu macam monyet, apa salahnya? ;)

shemasinbei said...

haha . pro kot zatie :D aku memang tak pandai buka kulit pisang .haha . jujur =.="

monyet kot ;) hehe