The hardest part of my life is to understand myself. Then stop think that you knowing me





Thursday, July 11, 2019

Sehebat sahabat


Mengenali seseorang yang diluar jangkaan waktu itu caturan Allah. Begitulah cara aku mengenali mereka-mereka yang bersama denganku untuk menujuMu. Selain Sahabat antara Maghrib dan Isyak, aku mengenali beberapa orang yang ada bersama aku. Sentiasa itu tidak, tapi ada itu iya. 


Sis Seha. Sebetulnya dia kawan kepada kakak aku. Tapi kini dia juga sudah menjadi sahabatku. Dia seorang yang sangat baik, sangat lembut dan sangat menyenangkan. Disebabkan dia pergi Umrah berdua bersama suami, jadi aku and mama selalu mengajaknya pergi bersama (sebab Abah pun selalu pergi sendiri. Di Mandinah, lelaki akan masuk dari gate No.9 dan  perempuan dari gate No.25). Dia menjadi peneman aku menentang arus manusia time solat sunat di Masjid Quba, masuk ke Raudah, solat di luar Masjidil Haram, Tawaf depan Kaabah, Saie Safa Marwah dan menunggu di gate 2-5 di Mekkah. Ini tidak termasuk makan semeja and turun naik lift sama-sama.

Trimas sis sebab jadi baik sangat dengan family kite. Sometimes feeling kakak pulak aku sebab dia kecik sangat. That why kami akan besilang tangan time bejalan sebab takut dia sesat hahaha. Macam aku Mutawif bah yakin-yakin jak endak sesat di sana.
Our first Umrah. Sis Seha yang di tengah tu .


Sis Intan. Dia ni another level sebab kami bertegur after dia pass cium Hajarul Aswad hahaha. Aku mendengar namanya sekali di Madinah sebab time tu dia cari mamanya hilang di masjid Quba yang last-last dia pulak yang hilang hehehe. Good heart ❤️
Cara kami bertegur juga macam bro-bro. Yang aku boleh ingat kami sedang menunggu di lobi hotel and aku cakap, "tahniah kau lepas semalam" hahaha bro sangat ayat aku. Cerita-cerita rupanya budak TESL euemes, tinggal KG E  and dia masuk tahun sama dengan aku hahaha. Kecikkan  dunia .
Allah tidak jumpakan kami langsung pun dalam euemes tu tapi Allah pertemukan aku dengan sis nie di tanah haramain 😇 ayat dia yang aku ingat, "aku memang agak suda umur kau baya-baya aku jak". Sememangnya aku tua setahun dari dia. Ohh.. lupa mau puji, Sis Intan ne antara manusia yang aku jumpa murah senyuman. Seyes.



And until now, kami berkawan and bertanya khabar juga lah di IG. Syukur Alhamdulillah, Allah pertemukan aku dengan orang yang baik pada waktu yang tepat.


"Ya Allah, aku memohon agak Engkau peliharakanlah hubungan baik diantara aku dan sahabat-sahabatkuhingga akhir hayat, agar ada manfaat dan kebaikan diantara kami. Amin"